צרו קשר

    ּ

    איטום בניין משותף

    כמו כל דבר ממנו אנו רוצים להנות לאורך שנים רבות, גם בבניין מגורים יש לבצע עבודות תחזוקה ושימור של המבנה. בין עבודות התחזוקה אותן יש לבצע הן באופן כללי והן כאשר יש בעיות של נזילות וחדירה של מים היא עבודת האיטום ותחזוקה של הגג.

    ממש כמו שהמעלית, הלובי, חדר המדרגות, החצר ושאר אלמנטים בבניין המשותף שייכים לדיירים כולם, גם הגג שייך לכולם ולכן כאשר יש בעיית איטום, על כל הדיירים לקחת חלק בתיקון הבעיה הן ברמה העקרונית והן על פי חוק.

    תהליך איטום קירות חיצוניים של הבניין נועד במטרה לשמור על פנים הבניין מפני נזקים חיצוניים ומזגי אוויר קיצוניים ולכן בניין בו מבוצעת עבודת תחזוקה שוטפת יישמר לאורך שנים. זו גם הסיבה שאחת לשנה נהוג לערוך ישיבת ועד בית בה דנים על תהליכי התחזוקה והשימור של הבניין.

    אז מה הפתרון?

    על פי חוק הן הגג והן קירות המעטפת של הבניין מהווים חלק בלתי נפרד מהרכוש המשותף של כל דיירי הבניין. מכיון וכולם אחראיים על התחזוקה של הבניין, הסכום שמשולם לתחזוקה נקבע על פי החלק היחסי של בעל הדירה בבניין. מכיון ומדובר בתחזוקה שוטפת אין צורך לכנס את כל הדיירים ולכן לאנשי ועד הבית יש את היתרון לקחת את ההחלטות האלה לידיים, להזמין בעל מקצוע לבדיקה מקיפה של תקינות הגג ולקבל הצעת מחיר מסודרת. כמובן שניתן לקבל כמה הצעות מחיר ואז להחליט, אך לא תמיד הזול ביותר הוא גם הטוב ביותר. ההמלצה המקצועית של לינקר הינה ״לברר לגבי סוג הגג שלכם, על סוגי הבעיות השונות הקיימות ולבחון כי הצעת המחיר שקיבלתם אכן סבירה והגיונית בהתאם לבעיה ובהתאם לשוק״. חשוב להבין כי לא תמיד הפתרון הזול ביותר הוא גם הטוב ביותר וכי יש היום פתרונות איטום מתקדמים שאינם דורשים עבודת תחזוקה שוטפת אחת לשנה ואף מאפשרים לבעל המקצוע לספק ללקוח אחריות לאורך שנים רבות.

    שיטת זיפות ואיטום

    לכן, לאחר שקיבלתם הצעת מחיר יש לוודא כי שיטת העבודה שבחרתם אכן מתאימה לסוג הגג שלכם שכן בימים אלו קיימים סוגים שונים של איטומים כמו איטום בגבס, איטום גגות יריעות ביטומניות, PVC ועוד. בנוסף, יש לוודא כי מהרגע שהחלטתם על בעל המקצוע ונבחרה שיטת העבודה, תהליך התחזוקה והאיטום החדש של הגג יתבצע כמה שיותר מהר בכדי למנוע בעיות איטום נוספות שסביר להניח יווצרו עם הגשם הבא.

    פרט לעובדה שאיטום המתבצע בצורה מקצועית על פי שלבי האיטום השונים יסייע להעלות את הערך הכספי של הבניין ולא פחות חשוב יאפשר לדיירים להנות מאיכות חיים ללא בעיות איטום. זה גם הזמן לשקול איטום של כל דירה בנפרד, למרות שכאן מדובר באחריות אישית של כל דייר ודייר, אך עם כל הדיירים יחליטו להתאגד ולבצע את עבודות התחזוקה הכלליות והפרטיות במקביל, ניתן יהיה להוזיל את המחיר בצורה משמעותית.

    למעלה

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

      ּ

      תפריט נגישות